måndag 9 november 2009

Bra böcker

En orsak till att jag läser bloggar, och till att jag själv började, är att dela med mig av erfarenheter, och få ta del av andras.
Så fick jag idén att jag ska skriva om kviltböcker som jag gillar eller har nytta av i mitt eget skapande.
En av de första kviltböckerna köpte jag i slutet på 90-talet i Täby som hette "Quiltshine".
Den heter "Quilts! Quilts!! Quilts!!! The complete guide to quiltmaking" Av Dina McClun och Laura Nownes. Jag känner inte till de författarna än idag, men förmodligen är de "Gurus" i Amerika.
Denna bok har jag haft stor nytta av. Den är verkligen en komplett guide. ALLT står i den, nästan, vad gäller basteknik. Den är guld värd. Där finns en rad olika block, som man kan prova sig fram med och sy samman till en kvilt. Men där finns också massor av olika projekt och underbara bilder som inspirerade mig.
Se och njut av 2 st. som jag gillar jättemycket!
Vilket arbete! Bara trianglar! Jag älskar färgerna!

Och denna jättevackra Betlehemsstjärna! Visst är den tjusig!
******


Till sist en titt på vad jag pysslar med när jag inte har någon symaskin! Skär tyg!
Det är två byten på QOL-listan denna månad; vita/beige remsor och gula/orange kvadrater.
Ljuset är obefintligt så därför blir bilderna så "gula", och återger mina tyger dåligt. Men nu är det skymning både när man går till jobbet och närman kommer hem, så tyvärr blir det inte bättre än så här!




1 kommentar:

  1. hej

    Oj, vilken läcker bok! Den måste du ta med på onsdag kväll..
    Jag längtar redan!

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera