fredag 1 februari 2013

Vantar

 Stickningen av vantarna från det gamla mönstret jag hittade har kommit igång.
Jag är inte helt nöjd med utfallet, men ganska....
Garnet jag köpte enkom för detta passade tyvärr dåligt. Det var helt enkelt för tunt. Då blev det att tänka till, och jag provstickade med de nya tunna 2:ans stickor men med det första yllegarnet, det 2-trådiga. Det blev bästa alternativet tyckte jag. Tyvärr hade jag bara lite svart av det, så jag bestämde att ta det grå. Det är alldeles för ljust grå för att ge en fin effekt, men det får duga.
Mönstret är ganska krävande, inte en idealisk TV-stickning. Man måste markera hela tiden var man är, på mönstret, så man inte tappar bort sig. Räkna maskor också, förståss.
Det är definitivt en långsam process. Men det är ganska skönt det också. Allt behöver inte gå så fort!
******
Babytäcket ska jag handkvilta, snart har jag sakta men säkert sprättat bort den första, misslyckade maskinkviltningen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar