lördag 9 februari 2013

Trossömnad

 2 fina stickhäften fann vägen till vår postlåda i veckan!
Jag skickade efter Tant Koftas stickhäften på "Hit och dit" mössor och "Uppifrån och ner" kofta. Jag vill prova!
 Men även tyget från LG sömnad till mina trosor, som jag tänker försöka sy. Sporrad av Mulliga M:s sewalong. Ett par svarta boxertrosor, och ett par vita "vanliga".
För länge sedan gick jag en kurs, och sydde trosor, BH och underkjol. Men jag har förträngt de kunskaperna helt.
Snabbt klippte jag till de svarta. De är tyvärr inte samma som i sewalongen, så jag tappade modet när jag kom till grenen. Det blev inte alls bra, sprätten kom fram. Bitarna måste klippas ut ett varv till, (jag hade hunnit trimma vid sömsmånen). Uppfinna en lösning när tyget inte räckte till en till grenbit! Jag jobbar på slutförandet! Puh, vad jobbigt! Jag hade behövt personlig tränare för detta! Men skam den som ger sig. Jag ska bita ihop och göra detta efter bästa förmåga.
 
******
 
Under konvalescensen har jag roat mig med inspirationsinhämtning! Summan av det blev, att jag bestämde mig för att göra färdigt några saker som "bara ligger", och när de sakerna är klara...DÅ kan jag börja tänka på att sätta igång med nya projekt. Men något litet, kanske jag kan unna mig emellanåt!
 
Här kommer några länkar:
 
 
Håll till godo, njut och dröm om nya projekt!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar