tisdag 17 januari 2012

Veckans moderna!

Veckans moderna....är ett timglas-block. Jag skar bitarna efter beskrivningen, och upptäckte att blocket blev för litet när jag sytt ihop dem!!!
Så pass på om det är någon annan som tänker sy detta!
Då sprättade jag lite i kanterna och skar till 2 st. vita remsor som jag sydde på och skar sedan rent blocket till 6½".

Man kan säga att det blev ännu modernare!!!
******
Min "muslingejacka" är snart helt klar. Jag ska virka på framkanten, blocka eller pressa på den virkade "spetsen", och fixa någon slags stängningsanordning. Det kan bli en knapp, modell större kanske.
******
Lite broderi har jag också pysslat med förra veckan. Det ska väl komma en bild på det också, så småningom. Och dessutom har jag börjat applicera stora änglar, det ni! Det är kanske på tiden, för nog är väl det mönstret säkert 5-6 år gammalt!!

1 kommentar:

  1. Vilket läckert block!! Men trist när inte måtten stämmer!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera