onsdag 14 december 2011

Ett modernt block och Serendipity

Ännu ett "modernt" block har sett dagens ljus. Det är baserat på den enklaste av alla; niorutan. Jag är verkligen förtjust i de här blocken. Är det någon annan som syr dem? Beskrivning till alla block finns på 42 quilts i blogglistan t.h. Varje måndag kommer ett nytt, av de moderna blocken.

******
Men titta här vad jag kände att jag MÅSTE prova på! Mönstret som kallas "Serendipity". Finns att kolla på You tube bl.a. Jag skrev bara serendipity tutorial i sökrutan, då hittade jag det. Jag använder de 2½" remsor som jag fått i 2 olika byten på QOL-listan, rött och vitt/beige. Nu kommer de väl till pass. Till de stora trianglarna har jag tagit rester från min röd/vita duk, som jag gjorde tidigare som en röd regnbågskvilt. Det blir snygga block av den här tekniken, och av resterna kan jag sy en till myskvilt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar