torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Som om man inte har mönster på hög så det räcker! Jag måste förståss införskaffa det här roliga mönstret från Bear Patch, en "vetekatt", nackvärmare. Det hade ju kunnat bli en jättefin julklapp till flera jag känner, men jag har faktiskt inte riktigt tid att sy dem nu. Så kanske jag syr dem sedan under mellandagarna, och så har jag en prydlig hög att ge bort vid lämpliga tillfällen! Bra idé!

******

Min "muslingejacka växer, och nu har jag blockat fram och bakstycket. Jag är snart klar med den ena ärmen men ser att garnet inte räcker, så jag måste komplettera. Det drar mer än man tror, och så var jag lite snål, för det går ju oftast mindre än det står. Jag har heller inte använt det "rätta" garnet utan stickar med Viking Alpacka istället.

******

Julförberedelserna går så lugnt och fridfullt i år, så man kan tro att det sker av sig självt, men det blir jul, även om man tar det lugnare än brukligt. I år är jag dessutom ledig, och vi byter inga fönster, som i fjol.

Till er som skall ut i trafiken under julhelgen vill jag säga; Kör lugnt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar