lördag 15 oktober 2011

Lördag igen!

Så skönt, lördag, varmt och soligt ute! Jag har tillbringat mesta tiden inne, trots det fina vädret, med hosta, huvudvärk, ont i halsen mm. Mellan hostattackerna som hotat att blåsa bort tygerna från skärbordet, så har jag skurit till bitar till fruktkvilten.

Jag är eld och lågor! Länge har jag haft lust att göra en, den var ju mäkta poppis i våra kviltkretsar för något år sedan. Projektet stupade på att tyglådan var överfull, UFO:n låg i travar, och alla WISP:s och WIMM:s ska vi inte tala om!!!! Men, men, så hade vi ju en byteskväll, som sagt, och tygerna fanns ju där (tack K!). Jag struntade i alla förkortningar som ligger och skräpar. Hela 2011 har jag jobbat väldigt mycket med UFO:n, så nu VILL jag göra något annat!

Sådärja, man kan skönja hur den ska ta sig ut. Vitt tyg mellan burkarna, svarta lock och så letade jag fram ett grått diskret till ram och hyllkant. Frukterna och grönsakerna är färgglada så det räcker. Det går väldigt lite av varje tygbit, så jag sitter och funderar på att göra en sudokokvilt med frukttyger. Kanske.



Mönstret till kvilten finns här.



2 kommentarer:

  1. Lycka till med burkarna och krya på dig!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Ser ut att bli nått riktigt skoj!! Och visst är det skönt att jobba med sina UFO´n men ibland behöver man pyssla med nått annat!!
    Kram Lizzan!!

    SvaraRadera