tisdag 4 oktober 2011

Bara en liten detalj...

Jag höll alldeles på att glömm att det ska vara en nåldyna till syasken också. Den ska se ut så här, som den bruna, sydd med pp-teknik. På bakstycket syr man fast den andra lilla biten kardborrband.

Emellertid blev jag lite leds på att sy ytterligare en likadan, så jag tog helt enkelt små restbitar från asken, och sydde en enklare variant. Det blev så här!
Nu är denna följetong slut. Jag skyndar vidare mot nya utmaningar. Äsch, visstja, jag har fortfrande UFO:n, både gamla och nya!!!!

Nåja, till helgen sticker jag emellan med pyttetäcken, vi ska sy tillsammans på lördag, i vår sygrupp Kanonkviltarna. Jag ska leta lite överblivna block, som kan nyttjas, samt tyger som kan matcha de hela. Hoppas göra några (2?) toppar färdiga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar