tisdag 8 februari 2011

Sykväll

För några år sedan var sonen till Kina - Shanghai närmare bestämt.
Han har en studiekompis med kinesiskt-rumänskt-svenskt (!!!) påbrå som bor där.
Naturligtvis kom han hem med några tygbitar till sin lilla mamma. Kinesiskt sidentyg!
Det är svårt att sy i, och jag kan inte riktigt besluta mig för vad jag kan sy av dem.
Men imorgon kväll har vår kviltgrupp sykväll igen, och vi ska vika en kimono.
En av tjejerna gick på kurs under årsmötet i Ö-vik, så hon ska guida oss andra.
Jag valde det blå tyget, skar till en ruta, och har fållat med silvertråd.
Men hur det ska gå att vika i detta tyg vet jag inte, det får vi se imorgon!



6 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra tyger... det ska bli spännande att se vad du får till med vikningen :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert tyg!!Lycka till imorgon./kram

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga tyger!
    Lycka till med vikningen! Och snälla du, visa resultatet sen!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Passar perfekt till en Kimono! Vi ses i morgonkväll.

    SvaraRadera
  5. Underbart vackert sidentyg! Är så nyfiken på det färdiga resultatet!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  6. Jättefina tyger. Spännande att se hur det blir.

    SvaraRadera