onsdag 23 februari 2011

Och så kom det paket....

Igår fick jag mina hörapparater!!!
Jajamen, käringen är halvdöv och behöver faktiskt hörapparat i bägge öronen.
Fattar ni vilken skillnad det är, att höra!
Det första ljudet jag hörde var raspet från pennan när tjejen på Hörcentralen skrev på ett papper. Jag har inte hört det ljudet på år och dag!
Nu tränar jag för att vänja mig, och efter en dag på förskolan är jag helt slut!
******
När jag kom hem hade jag inte ett utan två(!) paket i brevlådan. jag blev lite konfunderad, för jag visste ju att Ann-Marlen skulle skicka min vinst, men väntade inget mer.
Och från Ann-Marlen kom en samling 2½" remsor i batik, med helt underbara färger! Bara tänk, vad fint det ska bli!
Och faktiskt så börjar en idé gro i lillhjärnan redan nu. Jag går alltid igång på glada färger.
Tack Ann-Marlen!
Men det andra paketet gav mig myror i huvudet, för jag kände inte igen namnet på avsändaren, men det var mjukt och kändes "tygaktigt"!
För flera månader sedan så hade Stickamera ett stickpåsebyte, och jag väntade förståss på mitt paket. Sedan fick jag besked att givaren var sjuk, och inte kunde leverera, iaf inte just då. Sedan har jag glömt bort det hela. Men nu så har Birgitta med bloggen Tvåträstickan skickat en stickväska till mig. Ett kul och färgglatt tyg i lite 60-tals tryck tror jag. Som plåster för lång väntetid fanns där med 2 nystan, ett "Eco baby ull" M&K, och Garnstudio´s "Silketweed".
Allt detta kan komma väl till pass, och jag vet ett långtidsUFO, som kan få vila i den söta stickväskan. Tack Birgitta och hoppas du mår bra nu!



4 kommentarer:

  1. Så kul med paket - och så härligt att höra bra igen! :o)

    SvaraRadera
  2. Roligt att få paket och så fina remsor det var. Lycka till med hörapparaterna, det måste var underbart att höra igen.

    SvaraRadera
  3. Wow,så roligt att få dubbla paket i postlådan. I måndags var jag över lycklig att få hämta Rikstäckets tidning. Lycka till med hörapparaterna.
    Vad roligt att du hör bra igen.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med paket!

    Jag har haft hörapparater i några månader nu och det har tagit tid att vänja sig. Smattret från tangentbordet gillar jag INTE, men det är kul att höra när det knastrar i snön. Teleslingan är också suverän på konserter och föreläsningar. Fast ibland blir det bara för mycekt ljud och då tar jag av mig dem.

    SvaraRadera