fredag 14 maj 2010

Jag syr idag!

Ja så kallade vi vår sy tillsammans som engagerade några stycken på QOL-listan igår.
Jag blev så inspirerad att sy en snäckskalsväska, mönster och beskrivning finns hos Lappeklipp ,
så det var bara att sätta igång när jag nu var ledig.
Samtidigt kom värmen hit till Norrbotten och vi fick 20 grader varmt igår.
Men jag kunde ändå starta upp projektet genom att leta rätt på tyger och börja rita upp snäckor och klippa ut dem. (Jag hann ändå sitta ute en stund och t.o.m. bli röd!)
Lite svårt blev det att bestämma bakgrundstyg, för den FQ jag skulle använda var inte tillräckligt bred. Nåja, vad har man en tygsamling till, om inte för att det alltid ska gå att hitta lämpliga tyger!!
******
Idag har vi 18 grader, ömsom sol och ömsom regn. KM sitter på en traktorgrävare och bökar bland stubbarna på baksidan av huset. Vi måste planera ut efter trädfällningen i höstas, och ta bort rötter och jämna till.
******
Paketet till min byteskompis i Mixa & Matcha 4 är klart att posta. Jag ska visa en bild på innehållet sedan.
Jag hoppas hon gillar innehållet, att det ska vara både mumsigt och inspirerande.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Flitiga Du, själv har jag bara det stora kalaset i huvet. Här regn och småkallt inget vidare.

    SvaraRadera
  2. Hej Pumlan! Så kul att du satt tänderna i snäckväskan, jag blir alltid så glad när jag ser att någon nappar en tutorial. Och vilka läckra tyger du plockat samman (jag är ju tokig i pasteller) skall bli spännande att se den klar.
    Här har vi det jättevarmt också och jag hoppas hinna sitta en stund i solen idag, kanske med ett handarbete!!!!!
    Ha en underbar helg!
    Kramelikram från Finland

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också gärna vilja sy mig en ny sommar väska. Men just nu är det lite för varmt här i Boden.. Jag känner mig lat får ingenting gjort!...
    Roligt mönster passar perfekt som en sommarväska...

    Kram

    Louise

    SvaraRadera