lördag 10 april 2010

Hurra för flera saker!

Hurra för fynden jag gjorde idag i mammas tygsamlingar!
När vi rensade ett par lådor hemma hos föräldrarna, så gjorde jag en del fynd. Bl.a. dessa tygbitar. Det gula rutiga ska återgå i form av en färdig gardinkappa. Ett snyggt kraftigt bomullstyg med "hundtandsmönster" i beige/vitt. En stor bit lila fleece kan bli baksida till en kvilt. Lila jersey (tunika till lilla I) och det grå spetslika, som ska återgå till mamsen (men det vet hon inte), i form av en skön tunika/topp.
Hurra för användbara dragkedjor, bl.a. till jeans. Mamma har varit idog och sprättat lös en del från trasiga jeans och sparat!!!!
Hurra för att jag lyckades skilja henne från några sparade skatter som ska skänkas till RK eller Återvinningsmarknaden.
Hurra för att solen kommit tillbaka. jag känner livet i mig (som Madicken sa)!!



3 kommentarer:

  1. Hurra för fynd! Alltid lika roligt!

    SvaraRadera
  2. Ibland kan man fynda på nära håll du...:) o toppen din blir ju hur läcker som helst... Kram o skön söndag.. Annika

    SvaraRadera