torsdag 4 mars 2010

Snö!

Så mycket snö vi har fått, och i veckan har det blåst så in i norden. Då blir det sådana här toppar bakom vårt hus.
Mini Mount Everest. Många tak är oroväckande snötyngda, och om det blir töväder så är det farligt. Igår natt rasade ett tak på en sporthall i Luleå.
******
Min lilla tävling väckte tyvärr inte så stort intresse märker jag. Men några fina förslag har jag fått;
Angelica har föreslagit ett Amish-mönster med flygande gäss! Det tände jag på, för Amish-mönster är ju så otroligt vackra.
Från Åsa i Österby kom denna länk: http://quilterskan.zoomin.se/P81765
Den är jag väldigt förtjust i!
Där fanns flera olika fina förslag också!
Tack gulliga ni, och det är bara att ge fler förslag fram till onsdag, ifall att någon idé poppar upp!
******
Jag har haft flera dagar utan arbete nu, och då har jag sytt på min "spenatkvilt".
Det ska bli 64 niorutor, och det tar förståss lite tid att sy ihop. Sedan ska de skäras på diagonalen och sys samman med ett bakgrundstyg. Jag är lite irriterad på mig själv att jag inte tänkt på att sätta igång med den tidigare, för den skulle bli en fin värmekälla för pappa. han fyller 82 år på söndag, och är ganska frusen av sig. Men det får kanske bli julklapp i stället då?
******
Månadens pulsvärmare har jag också stickat framför tv:n, de är klara. Ett enkelt mönster som bara upprepades. Nästa tv:stickning ska bli en axelvärmare. Jag måste alltid ha en tv-stickning!
Helst något som inte kräver för mycket gluttande i mönstret, då får jag bakåtsticka, för det blir ju lätt fel, när uppmärksamheten är splittrad.

2 kommentarer:

  1. Ja snö har vi så det räcker nu... tyvärr har jag inga ideer till din tävling... är ju inte i den branchen så att säga.... har ju sett mycket fint men vet inte vad alla mönster heter o så...:) o en teve stickning måste man ju bara ha...:) ha en skön helg... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska sy ett täcke med Tumbling blocks. Om du Googlar på det får du upp många fina bilder.
    Hälsningar Gunilla i SALA

    SvaraRadera