lördag 20 februari 2010

Nya tag!

En tulpanbukett att glädja sig åt, kyla ner de upprörda känslorna med....
Jag har repat upp den felande sidan på sjalen. Tänk att det som tagit så länge att sticka gick så snabbt att repa upp!
Jag har redan börjat lägga upp, och dubbelkollat att det är korrekt.
Det som felade var att den högra sidan skulle starta en bit från kanten på baksidan, inte direkt vid kanten som jag hade gjort. Den lilla biten som lämnas skall sedan monteras mot den kant man stickar samtidigt med höger sida. Därför går det inte heller att trolla bort.
Jag vet inte hur jag ska uppbåda styrka att sticka denna ytterligare en gång och sedan har jag vänster sida kvar. Det blir motigt.
******
Här har vi nu på morgonen haft -28. Kylan håller oss i ett strupgrepp, verkligen.
Jag bara längtar till vår, sol och VÄRME.
Jag har börjat mitt "nya" jobb. Det är väl...sådär. Men bättre än att vara arbetslös.

3 kommentarer:

  1. Ja du har repat upp den..... kanske det bästa... men aldrig kul.... men du ska se att det kommer att bli så fint när du är klar igen.... du är ju så duktig.... o nya jobbet då... inte riktigt en hit eller?? men vi får stå ut ett tag både du o jag för som du säger är detju bättre att jobba än att gå hemma.... Bamsekram o skön helg.... Annika

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog gjort likadant, det är inte roligt att försöka fixa till ett stort fel och sedan bara reta sig på det. Då är det lika bra att börja om.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  3. Bra att du repat upp och börjat om på nytt. Synd att kasta än sån snygg sjal/ men förstår att det känns motigt.
    Jag lagar bara mat och bakar för fullt hinner inget syande alls..

    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera