fredag 26 februari 2010

Augusta-torgvantar!

Jag har stickat mina Augusta torg- eller halvvantar färdiga. Mycket enkelt och roligt mönster. Jag kom på mig med att tänka mig att sticka sockor med detta mönster, eller varför inte ett par hela vantar.
Garnet, Trekking från Zitron, köpte jag, som jag nämnt tidigare, på Jokkmokks marknad i höstas. Jag köpte 2 nystan av denna färg Trinidad 511, och 2 av en annan. Garnet är så drygt, och mycket mjukt och lättstickat. Det har räckt till många små saker dessa 2 nystan, och fortfarande är det kvar lite. Jag har stickat sockor, fingervantar och en basker, förutom dessa torgvantar.
Nu har jag börjat mars månads pulsvärmare, men de stickar jag av en restsnutt alpacka, svart.
******
I syrummet snickrar jag med lite "gammalt". Jag har plockat fram min gröna skapelse, "spenatskvalp". Den kommer att bli så grön så man tror det är en gräsplätt på försommaren. Jag tycker dock att den kanske är väl stor, så jag tror jag ska minska ner min kvilt lite. Ska bara bli ett mystäcke. Det behöver inte vara så stort.
Jag syr väl en stund på det, till dess att något annat dyker upp i huvudet. Jag har den som ett mellanspel, när inte annat pockar på. Det består till största delen av niorutor, så det är inget trix.

1 kommentar:

  1. Hej
    Oj, vad flkitig du varit medan jag ar pa resande fot. Jattefin korg du sytt..
    Halsningar Louise

    SvaraRadera