söndag 10 januari 2010

Sol över Storklinten och färdiga alster

Idag gjorde vi en liten utflykt till en slalombacke som ligger några mil norr om Boden, Storklinten!
Temperaturen hade stigit rejält från lördag kväll till söndag morgon, vi hade -0,6.
Solen sken så starkt, och jag är förvånad att bilderna ändå uppvisar en slags skymning. Det märkte vi inte utan tyckte det var så ljust och klart.
Solen visar sig några timmar mitt på dagen, det är underbart, och tänk att jullovet slutade med en fin skiddag.

Convergence är nu upphängd och lyser med sin sol upp det lilla rummet där jag sitter och bloggar.

Baskern är färdig också, och efter lite blockning så passar den perfekt.
Trekking är ett mjukt och skönt garn. Nu har jag mössa, fingervantar och sockar i samma garn. Det blir nog ett par pulsvärmare av det också.





5 kommentarer:

  1. 0,6 grader... det var inte mycket. Vi hade 6 minus här. Men vad härlig att solen visar sig. :-)
    Härligt set du fått ihop av garnet.
    /Anne-Marlen

    SvaraRadera
  2. Så härligt när solen börjar titta fram. Tyvärr fick vi tillbringa vår dag inne i Hildursborg.
    Vi gick senare på eftermiddag broarna runt i en och en halv timme. Det var toppenhärligt !
    Nu blir jag sugen att sy Convergence.. Såå snyggt!

    SvaraRadera
  3. Underbart solig convergence, en kvilt att bli glad av!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder. Det är så härligt när solen tittar fram. Och så fin quilt du sytt den är jättefin. Ha det bra/Christina

    SvaraRadera
  5. Great convergence quilt! I have one as a UFO - might dig it out this year after seeing yours!

    SvaraRadera