lördag 26 december 2009

Snö och kyla

Här i norr har julhelgen präglats av kylan och på julafton ett rejält snöväder.
Jag tänker ändå pälsa på mig och ta en promenad till centrum för att se på julrean.
Om inte annat för att få lite motion efter all julmat, och godis!!!
Vi har eldat i öppenspisen och även ljusstakarna sprider lite värme och mys förståss.
De ser ut att må gott mina tomtar!
När jag visade hallen så glömde jag fotot av den lilla spegeln.
Den är väldigt speciell, tillverkad av ett par i Mörön, som har ett litet företag "Stol och Fiol". de gör så fantastiskt vackra saker. En del konstverk i trä, bruksföremål och olika småting. De är ofta på olika mässor och marknadsför och säljer, mest här i Norrbotten.
Spegeln fick jag i present för några år sedan.

Kylan gör att man mest sitter inne och då kan man ju passa på att sy färdigt några små UFO:n som ligger och skriker på uppmärksamhet.
Så jag har kviltat och satt kant på Apelsinduken.
Jag är inte alls nöjd med resultatet, för det gröna tyget blev inte bra till, tycker jag. Jag skulle ha valt ett mörkare!
Nåja, det får duga och den blir en sommarduk till bordet på altanen.
Nu är det äntligen ljust ute och jag ska promenera iväg!
God fortsättning på en god helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar