måndag 5 januari 2009

Januaris utmaning!


Så här ser min duk ut, som jag har tänkt göra färdig nu, äntligen. Mönstret fanns i en "Fat Quarter". jag blev sååå kär i det mönstrade tyget som ingår i kvilten, och bestämde mig för att göra en duk.
Och nu är jag på god väg.
Det saknades baksida, kviltning och kant på den...varför lämnar jag oftast topparna och tänker att jag ska göra dem färdiga snart?
För ofta blir de ju bara liggande.
Jag kviltade på maskin, "i diket", och det gick väl ganska bra.
Nu håller jag på att sy fast kanten för hand.
Kom ihåg att skriva en kommentar om du besöker mig nu, så är du med i utlottningen (se föregående inlägg).
******
This is my January challenge. The table-cloth.
Yesterday I machinequilted it, "in-the-ditch", and it went o.k.
Now it´s just the binding. Thank you May Britt and Kris! Whithout you, I don´t think it would have been done this month, anyway!
And for you who speak english; please write a comment on my blog and you will take part in my lottery (You can have a peak at my pictures in my previous post to see what you can win).
It´s a small celebration of my 100 blogpost!

4 kommentarer:

  1. Din duk är jätteläcker. Blir lite sugen att kopiera dig.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker duk.... jag lämnade en kommentar i förra inlägget också för att tävla.... kul att du har gjort så många inlägg.... nu väntar vi bara på dragningen...) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jättehärlig duk,både mönster och tyg är helt i min smak.

    SvaraRadera