söndag 21 augusti 2016

Födelsedagar


 För en tid sedan gick jag med ett gäng kviltare om en födelsedagsutmaning.
Vi skickar ett block var till varandra på var och ens födelsedag.


 Jag har sammanlagt sytt 7 block och skickat iväg, några glömde jag att fota!


 Nu i september skall 3 block sys och skickas!


 De är så roliga att sy, för alla har fått ge sina önskemål till blocken. Vi har både önskat specifika block, favoritfärger m.m.


 Jag hoppas att de blir fina kviltar som kan glädja den som tar emot dem i skapandeprocessen, men också värma gott, när de är klara.


Och "Min lilla värld", har vuxit ihop till en ganska stor bit nu. Jag saknar dock fortsättningen, det verkar som om det har stannat av lite i gruppen på FB.
Men det är väl inte värre än att jag fortsätter på egen hand.
Jag har valt att sy enbart i Tula Pink tyger, för dem finns det gott om i gömmorna.
Jag blandar bara med enfärgade tyger, och någon med text på också.
Varje sektion har jag också haft en färg som dominerar; rött, lila och blått. Det kändes bara lite kul att göra så.

Fortsättning följer....

2 kommentarer:

  1. Tycker absolut att du skall fortsätta att sy på den läckra kvilten.Härliga färger du valt.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé att sy födelsedagsblock till varandra!!! Quilten "Min lilla värld" är helt underbar, så den bara måste du sy klar :)

    SvaraRadera