måndag 15 augusti 2016

Det är ett tag sedan..men nu är vi igång!


 Som många andra så drabbas även jag av lite bloggtorka ibland. Det kan bero på vädret! För sällan har väl en semesterperiod varit så sanslöst perfekt vad gäller väderleken.
Så härligt varmt, sol, lata dagar, havsbrisen som svalkade lagom, ja liite regn har det droppat, men då har det varit perfekt just då.
Före vi åkte på tur, så fick jag ett garnpaket av kära kusin L, lagom till sköna vantar när hösten kommer.
Finaste färgerna, eller?


 På Gotland, dit vi åkte i sommar, hittade jag ett härligt fårigt garn av just Gutefår, som faktiskt betar ute på Karlsö (Lilla eller Stora???), kan det vara mer Gotländskt än så? Till det köpte jag Svarta Fårets (fiffigt,va?), raggsocksgarn, så kan man sticka varma goa sockar i vinter!


 ******
På hemvägen slank vi förbi Wahlmans i Gnarp, och jag fann lite bra-att-ha-stuvbitar!


 Det rosa kan räcka till ett linne?


Svart, vitt, grått, till baksidor, väsk-insidor, eller nåt.


 Gult för det har jag så lite av, bra-att-ha!


 Tyg med text, för det ska jag använda mer av!


Och fina etiketter!

Lite har jag hunnit sy både före och efter vår Sverigetur!
Men det kommer i nästa inlägg!

Som inte kommer att dröja lika länge.

2 kommentarer:

  1. Fina garner både "fådda" och köpta. Tänk att det nästan alltid råder brist på gula tyger.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hösten är räddad av fina garner och härliga tyger, fina etiketter hittade du också!
    Kram Catarina

    SvaraRadera