måndag 1 juni 2015

Vårfest


I lördags packade några av oss i Kanonkviltarna, in sig i bilar och körde c:a 4 mil till Älvsbyn!
Där hade Quiltquinnen 20-års jubileum med invigning av en kviltutställning.
Nu har jag inte frågat om lov, men det var inte förbjudet att fotografera, så jag visar några bilder.
Ovan ser vi några av Doris små docksängar, vagnar o.likn. med ytte pyttesmå kviltar.
Jag vet inte hur många hon har gjort, men det är en stor samling.


En jätteläcker syask med tillhörande spindel!
Väldigt rolig idé!


Jag som sällan syr i rutiga tyger, tycker det är jättesnyggt som här på en söt liten väska!
En av många bör tilläggas!


Roligt med applikationen på täcket!

Efter invigningen var det shopping, oj vad mycket kul! Sedan god mat, fika, sång, visa-och-berätta, och då var vi lagom trötta!


2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag ni måste ha haft och tack för att du delar med dig av bilderna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha denna Doris ...denna kvinna ...fantastiskt tillsammans med sina vänner!!Tack för jag fick följa med ER /Bambikram

    SvaraRadera