tisdag 16 juni 2015

Enfärgat!


Fler nyheter: enfärgade läckra bitar av Kona Solids!
För dessa finns en plan!


Så har jag även tagit fram en väldigt gammal surdeg, sedan 2010 eller så!! Usch!
Denna sjal, eller snarare poncho, är urtråkig att sticka.
Långa ändlösa varv med rätstickning.
Men jag gillar färgerna!
Garnet var hemskt dyrt!!!
DÄRFÖR ska den bli klar någon gång!
Dessutom har jag rivit upp hela den långa sidan, och det var väl då som jag tappade sugen helt.
Minns inte vad som var fel riktigt, men jag har kortat den i allafall.
Jag är på den blå sista raden, en hel del kvar alltså. Och sedan en sådan till!




3 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att se vad din plan går ut på, men det blir säkert något fint. Bra att du tog tag i din UFO stickning!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Pumlan!

    Här ligger åtminstone tre stycken enfärgade Kona Solids Layercakes.
    Inspiration finns och sömnadslust, men ingen riktig plats att vara på.
    Först måste ett antal andra projekt bli klara!
    Lycka till med dina arbeten!'
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Så fina Kona-tyger, lycka till med dem.
    Ponchon blir klar, jag kommer att heja på Dig!!!! Så det så!
    kram

    SvaraRadera