lördag 23 augusti 2014

Remsor av rester

 
 Jag tycker det är rätt kul att sy remsor på löpande band. Bara sy på och inte planera och fundera så mycket. Rester av tyg är ju något som per automatik kan bli ett smärre bekymmer med tiden. Större alltefter tiden går och ju mer man syr.
Men bitarna är så fina och jag, i alla fall, har mina favoriter. Det är ju också ganska sällan som man använder de där bitarna, annat än i applikationer eller liknande mindre detaljer.
När jag gick med i RSC-14, tog jag det som en utmaning mot mig själv, att få bort så mycket som möjligt av "gamla" restbitar.
Tidigare hade jag ett ryck när jag färgsorterade alla bitar och trädde dem på säkerhetsnålar och de i sin tur krokade jag fast i en bältesgalge.
Men den blev ju snabbt fullproppad, och vissa färger hade jag enormt mycket av!
 
 
Nu har jag sytt upp så mycket jag kan under de här månaderna av de färger som bestäms för var månad.
Av de lila hann jag dessutom tillverka en del färdiga objekt, som en tygkorg och flera fina örngott.
Blått tycks jag haft brist på, för de har jag inga remsor av.
Men kommer brunt och beige, så får jag mycket att göra, och en hel del svart finns det också.
Jag hittar mycket inspiration på Pinterest bl.a. på fina saker att sy av remsor och rester.
Det är bara att köra på, så får det väl ge sig med tiden.

1 kommentar:

  1. Du gör dessutom så snygga saker av dina rester!
    Här kan vi snacka om inspiration!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera