tisdag 19 augusti 2014

Mina nya kläder

 
 Så kommer då äntligen bilder på mina nysydda kläder. Lite tråkigt upphängda på galgar, för inte gör jag mig som fotomodell.
Först kommer min t-shirt, med kort ärm. Mönstret hittade jag i en Ottobre nr 2/13, en sommar-baströja. Deras mönster passar mig ganska bra, jag får korta av längden bara. Tyget är viscosejersey och tunt.
Jag lärde mig mycket på min nya Husky när jag sydde denna. Bl.a. hur man ska sy ärmar som man vill ha kant med coversöm på. Så jag vet hur jag gör nästa gång!!!
 
 
 Nästa kreation är en långärmad, nej förresten, trekvartsärmad, tröja. Trycket är häftigt med Eiffeltornet och Moulin Rouge på!
Inget mönster! Jag ritade av en tröja jag har och som jag gillar, på mönsterpapper. En tunn och väldigt elastisk viscosejersey.
 
 
Och sist en klänning i glad sick-sack!
Jerseytyg i en enkel modell från Onion 2008.
En jätteenkel klänning som jag sydde lite rakare än mönstret. Kring ärmar och hals sydde jag infodringar som jag vek mot baksidan och sydde fast med coverlock.
 
******
 
Idag syr jag inte kläder utan stjärnor till Majas utmaning. Där ligger jag back med juli och augustistjärnorna. Julis blir röd och augustis grön, för samtidigt försöker jag följa med i RSC -14
(Rainbow Scrap Challenge), och då har man en viss färg man ska sy varje månad och använda sina rester. På min kviltblogglista till höger hittar man bloggen So Scrappy, där man kan hänga med i detta.

Det är tisdag, så det går fortfarande att länka till Eva J Bambisyr och låta sig inspireras av hennes och andras sömnad!

3 kommentarer:

  1. Sista klänningen faktiskt ett intressant quiltmönster.... som du INSPIRERAR oss med bl.a idag från din härliga blogg!!Tack för du länkar till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Ps inte långt till 100.00 besök Grattis!!Ds

    SvaraRadera