söndag 20 april 2014

Påsk i äppelträdet

 
 Lite påskfint i vårt äppelträd!
Vi tycker att fjädrar gör sig ganska bra, innan bladen har slagit ut.
Som synes finns än några små rester av snö, men det är väldigt lite.
Till påsk brukar vi gräva en solgrop, där vi lägger ut sittunderlag.
Men i år är det bara att sätta ut stolarna på gräset. Finns ingen snö att gräva i.
 
 
Kuckelikuu! säger tuppen! Det betyder Glad Påsk!
******
 
 
I syrummet har jag skrapat ihop de sista lila resterna (som jag för övrigt är grundligt trött på), och provar ett utlägg jag såg på Pinterest!

3 kommentarer:

  1. Man kan bli trött på det mesta om man får det i för stora doser!!!
    Lila är jättesnyggt, men mitt vävrum 1989-90 gick helt i lila, så jag försöker att ta in det i lite mindre doser nu!
    Jag har sytt flera löpare i den tekniken du jobbar med nu.
    Så roligt!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. very cool arrangement!
    LeeAnna Paylor
    lapaylor.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. So pretty! Nice collection of purple.

    SvaraRadera