fredag 4 april 2014

Bara blått och grönt!

 
 Tänkte visa resultatet av gårdagskvällens samt en stund ikväll tillsammans med "Aurora".
Ovan de blå HST som jag sydde ihop till 3 kvadratblock.
Vad ska jag göra med dem?
 
 
 Igår blev det en grön topp av några rester från det gröna täcket.
Ikväll sydde jag på lite till, jag hade lite fler gröna skräpbitar.
Det blev till ett kuddöverdrag som passar till!
 
 
 Här ovan syns baksidan på överdraget. Jag gjorde en enkel omlottmodell, som jag oftast använder mig av på kuddöverdrag. En annan variant som jag ofta gör är knäppning, men det ville jag inte ha denna gång. Många av de här gröna tygerna har jag fått i ett remsbyte vi gjorde på QOL-listan för något år sedan. Jag tror de är slut nu!!!
 
 
Kudden fram!
Jag är väldigt nöjd med hur det blev.
Nästa scrapsprojekt skall bli några nessar av olika modeller har jag tänkt!

2 kommentarer:

  1. Vet inte hur du gör med dina scraps men jag syr bara ihop till "kakor"" och så får jag se vad det passar till .. nu har jag satt ihop mina kakor till något riktigt stort och detta är mitt "hemliga" projekt ett tag till.....HUA vilket jobb men KUL/Bambikram!!

    SvaraRadera
  2. Fina färger du har kombinerat ihop av dina scraps. Tycker jag.

    SvaraRadera