torsdag 16 januari 2014

Sy kläder

 
Sy kläder, var länge ett stort intresse hos mig. Sedan började jag med kvilt, och då tog det nästan stopp. Men bara nästan.
Då och då blir jag tvärsugen att sy något som jag tycker är fint.
I julas fick vi en värdecheck av arbetsgivaren, som går att använda på ganska många olika affärer här i stan.
Jag valde att lägga min på en handarbetsbok "Sy! Från hood till skjortklänning" Av Jenny Hellström Ruas.
Jag har läst om boken på många ställen, inte minst sybloggarna som verkar gilla den.
Och det gör jag med.
Det bästa med att sy till sig själv är att man kan ändra på detaljer så det passar en själv bäst.
Det svåraste är att hitta mönster som passar bra.
Nu hoppas jag att dessa mönster skall passa min kropp, eller gå lätt att anpassa!
Att hitta rätt tyg till det jag vill sy är också en utmaning.
Först vill jag sy kjolen "Olga", men även några tröjor och en enkel kappa lockar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar