torsdag 30 januari 2014

Nesse och nytt tyg


 
Av stratan jag sydde tidigare, har jag en liten nesse klar (det är allt jag orkat sy under en vanlig arbetsvecka). Jag tog ett "gammalt" blixtlås som låg i en låda, en liten restbit från skräplådan blev fodertyg.
Allt kviltades samman med en röd melerad kvilttråd från Gutermanns. Det är den jag oftast använder mig av vid maskinkviltning.
Jag har inte brytt mig om att dölja de råa kanterna på insidan, utan bara sicksackat ihop dem. Nessen skall bara användas till lite smått som man kan behöva ta med sig när man ska på kurs.
******
 
 
 För lite sedan köpte jag boken "Från hood till skjortklänning" (se nedan), för att jag ville få möjlighet att sy något fint till mig själv!
Den korallfärgade viscosejerseyn och bomullstyget hittade jag på Stoff och Stil.
Det kändes härligt vårigt, och det går jag ju igång på!
 

 
 Ovan syns  kjolen Olga, och nedan toppen Simone, som jag har tänkt sy av tygerna.
TYVÄRR så är det VÄLDIGT långt till våren kommer hit, där jag bor och verkar!
Men det betyder ju att jag inte behöver känna mig det minsta stressad över att sätta igång än!
 
 
Jag kan i lugn och ro fortsätta sy nessarna färdiga!

1 kommentar:

  1. Att sy necessärer av scraps är bara hur kul som helst tycker jag ...det är att få leka lite med färg och form....Fin blev din iaf!!Kram

    SvaraRadera