måndag 11 mars 2013

Nöden har ingen lag.....

......Så då får man ta gamla foton istället!
Jag kan alltså inte visa de fina vantarna, och nu skryter jag verkligen!
För de blev  helt underbara, tjocka och varma, vackert mönster, och en fin present till Mamma.
Jag kan inte heller visa mina scrapsprojekt, men hoppas förståss att sonen kan hjälpa mig, när han kommer hem från sin Indien resa.
Så istället ska jag visa inspiration som jag hittat någonstans på nätet. Det är ett bra tag sedan, så jag kommer inte ihåg var någonstans.
 
Förra året köpte jag denna FQ-packe på Quilterian.
Jag är väldigt svag för såna där frukt och grönsakstryck. De triggar alltid fantasin på mig.
 

 Det var något i den här stilen jag ville göra av den.
Visst ser den kul ut?
Som ett fint grönsaksstånd på Hötorget.
Man kan nästan höra försäljarna ropa och locka en med "specialpriser"!
Bilden är som sagt från nätet, ett lån till inspiration för en sygalning!
******
Eftersom jag fortfarande är konvalescent (ja, det var en ganska stor operation),
så är min tillvaro ganska begränsad. Jag kunde tyvärr inte vara med på Rikstäckets kurs i Sunderbyn, vilket jag verkligen hade velat.
Jag orkar i alla fall sitta en stund vid symaskinen, och vilken bra, helande effekt detta plockande med tyger och mönster har.
Jag orkar inte så länge men stjäl mig till någon stund då och då.
Jag hinner också sitta vid datorn och hitta många roliga saker som jag vill göra. Listan blir bara längre och längre.


1 kommentar:

  1. Hej Pumlan.
    Skönt att du kan förskingra lite tid vid datorn när du inte orkar sitta vid symaskinen. Som tur är, är ju datorn en riktig tidstjyv.
    Hoppas ditt tillfrisknande går som beräknat. Kram o god bättring.

    SvaraRadera