söndag 17 mars 2013

Kyla och fulväder ute

Vädret ute gör att jag med gott samvete stannar inne och plockar i tyger och mönster.

Jag har en låda med tyger som jag fått i olika byten på QOL-listan.
En hel del av dem har jag använt redan i min gröna "Spenatskvalp", och den röda "Serendipity". Några bitar används i ett av mina WISP:s; en BOM från 2011, som jag ligger kolossalt långt efter med. Måste nog uppgradera den och åtminstone göra toppen klar.
Men där finns en veritabel skatt att ösa ur, till roliga projekt.
Quilterians "rosa karameller", svart/vita bytet, jultyger, ja det och mycket mer.

 
Mönstermappen innehåller också otroligt många fina både små och stora projekt.
Bl.a. den som syns på bilden; "Give Thanks" quilt, som är så fin och det bara kliar i fingrarna att starta upp. Men tyvärr är det några före i kön!
Jag får säga som Alfons; -"Jag ska bara...."




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar