måndag 12 november 2012

Kurs i vintagestickning

Tackar ödmjukast för nätkurser! Vilken oerhört god idé!
Jag har anmält mig till en nätbaserad kurs i vintagestickningBilda.

Den skulle jag inte kunna gå annars, men tack vare att den ges på nätet, så är det möjligt.
Jag är jättespänd och nyfiken på vad det ska utmynna i för min del.
Jag har just hämtat min första uppgift, och det var inte värre än att jag har provat den tekniken för denna veckan förut, så det blir en repetition. Det är bra att börja lugnt.
******


Av blocken som blev över har jag sytt ihop dem till kudddelen och således har jag nu bestämt att det SKA bli en kuddfilt av kvilten!
kanttyg måste införskaffas innan jag fortsätter.
Nu ska jag kurera mig med te och stickning i sköna fåtöljen!
(Orkar inte med något annat)

1 kommentar:

  1. Så spännande med kursen! Visa snarast vad ni fått göra vid första kurs tillfället.
    Önskar!
    Louise

    SvaraRadera