tisdag 27 november 2012

Här är det sytorka

 Sytorka, ja, men det beror inte på att sylusten är borta. Ooo nej, långt därifrån. Tiden, det är tiden! Just nu så är det brist på timmar, minuter, sekunder, jag behöver längre dygn!
Det enda positiva är väl att det förmodligen är övergående, och att jag nog inte är ensam om att vara överhopad av måsten den här tiden på året.
Det är anledningen till att det blir lite dött på bloggen; jag hinner inte sy, eller blogga heller, för den delen. Och så har jag inte något att visa från stickor eller syrum.
Men man måste ju visa att man står på benen i alla fall, så då kom jag på att visa lite gammalt "skräp".
Som lådan här ovan, med Änglaprojekt m.fl. Det låg länge i den lådan, innan den uppgraderades i början av året. Nu är den påbörjad, och toppen nästan halvklar. Det är ett av de saker som jag har prioriterat i år. Men jag har tappat lite fart i slutet, efter sommaren kan jag medge. Där måste ske en uppryckning!
 Detta är ett arbete som kom med av misstag, men då kan jag ändå vara stolt, för denna är färdig sedan länge, min röda regnbågskvilt!
 Nu kommer vi till de riktigt sura långsamma icke-projekten, för de har ännu inte ens kommit i närheten av att påbörjas ens! 
Mina fultyger, de tänker jag minsann skära sönder och sätta ihop .....någon gång. Och gissa om det finns många scrapstips man kan använda.? Det dräller av vill-göra-projekt i denna genre.
 Mina otroligt gamla randiga tyger, som jag har växlat idéer för, allt eftersom tiden går. Men det måste ju bara komma en dag när jag lyfter på det locket och tar fram skärkniven och sätter igång!
 Och likaså mina batiktyger. I love them! Det kan vara en bidragande orsak till att de också ligger och slumrar i lådan...eller?
Flera av de här mönstren skulle jag ju sätta igång med genast, när jag köpte dem. Men något kom emellan....
Som ex. en annan kvilt, ett annat mycket lockande tyg och ett annat väldigt läckert mönster. 
Fast lite hinner jag ändå...jag är snart klar med koftan jag stickar på!
Och en väldigt lockande stickkurs tar också tid. Men som tur är så behöver jag ALDRIG oroa mig för sysslolöshet!!!

2 kommentarer:

  1. Tänk att det där med tillgång på material och idéer inte är kompatibelt med tidstillgången:-(
    Det var mycket fint du visar och jag påminns om mina älskade Balityger som är så styvmoderligt behandlade!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att se att jag inte är ensam om att sakna tid. Jag fick ett recept av Bambi men de ville inte lämna ut det på apoteket :-)
    Jag har en stor låda full med UFOn på balkongen. Den får väl komma in framåt våren när vi ska börja använda balkongen igen.
    Kram

    SvaraRadera