onsdag 13 juni 2012

Jag nystar....

Sommaren har äntligen kommit. 
Jag har suttit ute på altanen i eftermiddagssolen, njutit av en kopp kaffe, och nystat garn.
Min sjukdom varade ganska precis ett dygn!!! Sedan var jag visserligen förkyld (igen, 6:e gången på mindre än ett år) men på benen. Jag hostar som en lungsjuk, men det är mest på nätterna.
Den fina nystvindan är en av mina käraste ägodelar. Den har tillhört min älskade mormor Maria. Jag är väl den av hennes barnbarn som är mest intresserad av hantverk, liksom hon. Därför är jag extra glad att jag fått nystvindan. Den är så mjuk och len i träet, efter många års trägen användning. 
En ny mojäng är den moderna nystmaskinen, som gör fina nystan av härvorna. Den går så mjukt och fint, väl använda pengar när jag investerade i den.
******
Snart är toaletten klar. Då ska jag visa bilder före och efter...

1 kommentar:

  1. Jag har också fått en del efter min farmor och det är verkligen kära föremål. Man ser spår av många timmar i deras händer.

    SvaraRadera