söndag 19 februari 2012

Något gammalt och något nytt

I februari hade jag tänkt att tackla ett mönster frrån denna tidning. Men när jag försökte klura ut mönstret (på mycket knagglig skoltyska), så visade det sig vara mer än lovligt krångligt. Funderade vidare och tänkte nästan göra om det till en egen variant, men nej, inspirationen ville inte alls infinna sig till det projektet. Nu ska jag tänka om, och kanske välja ett annat mönster att prova i samma tidning, eller välja en annan. Jag får se!
Jag var på utrensningsuppdrag på vinden hos mamma och pappa. Utrensning betyder i min värld att jag upptäcker nya (=gamla) saker som jag behöver alt. kan göra något av. Vi lyckades gemensamt skicka 2 stora säckar till Pingstkyrkans loppis, kasta 1 säck med "skräp", men hem följde en kasse med textilier. Mest dukar! Jag hittade bland nnat denna söta lilla rakhandduk som mamma broderat till pappa någon gång. Aldrig använd! Kan vara mormor som vävt tyget! Nu hänger den på toan, så min KM kan använda den!
Kantad och klar! Vi har dukar och "kaffetyg" som tema i vår kviltgrupp. På sybordet ligger Flip-flop duken och är snart kantad den också.
Ett par färdiga lila yllesockar. På mönstret kallas de bäddsockar!

1 kommentar:

  1. Jättefin duk och fina sockar. Hoppas du hittar något inspirerande projket i tidningen.

    SvaraRadera