söndag 5 februari 2012

Blått pyttetäcke

Åh, vad härligt, ett projekt i hamn. Det blev ett litet pyttetäcke med scrapsremsor som bård. Att sy remsor av scraps på en kvittoremsa, eller för all del något annat lämpligt papper, är ett bra sätt att ta tillvara alla småbitar.
Jag inser att jag verkligen gillar att använda gammalt för att göra nytt. Baksidan på denna lilla kvilt är en babyfilt i flanell som jag fyndat på "Veckans Allehanda", en loppis här i stan. Ännu mer recycling. Den är säkert tvättad många gånger, så mjuk och skön som den är. Jag sydde med kvilttråd och en dekorsöm runt täcket och en rak stickning i diket på rutorna. De här pyttetäckena ska inte kviltas så mycket utan lagren ska bara precis sys samman.
Idag har vi -29 grader, det blev en kortare promenad!

5 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga färger!!!
    Så läckert!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blåa pyttetäcket är...
    sy på remsor är jag också sugen på... gillar att göra nya tyger av små bitar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så flitig du är! Jätte fint baby täcke. Själv får jag inte mycket gjort denna helg är så förkyld och har ingen ork till något vettigt alls.
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera
  4. Så vacker .Lyckliga barn och föräldrar som på köpet får ett underbart täcke.

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart pyttetäcke!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera