fredag 25 november 2011

Halskrage

Jag har suttit framför brasan, och teven, på kvällarna. Jag har virkat på den här halskragen från Garnstudion. Mönstret fann jag på en av mina inspirationskällor, bloggen "365 saker du kan sticka".
Garnet är den fina merinoullen som jag köpte på Arcusmässan för några veckor sedan. Den är så mjuk, och sticks ingenting, vilket är en förutsättning för mig.
Nu har jag startat min nya stickning, "Muslingejackan". Jag använder Viking Alpacka som jag skickade efter från Yll och Tyll. Så köpte jag nya stickor, Knit Pro, och det är verkligen skillnad att sticka med dem. Har man problem med axlarna, som jag har, då är de ett alternativ att begrunda.
******
Jag har inte sytt något annat än en avslutningskant i veckan. Kanske jag hinner sy 2 block i mina påbörjade projekt "moderna block" och "Bloggers BOM Qal". Jag gillar att ha sådana där block att knåpa med, som kommer med jämna mellanrum.
Förresten så hittade jag ett "mysterium" Orca Bay Mystery att sy som också intresserade mig, men den ska jag spara för framtiden, och gotta mig åt. HÄR finns den!




2 kommentarer: