tisdag 15 november 2011

Garn och moderna block

Jag blir så glad när jag syr de här blocken! Färgen är så pigg, så den piggar liksom upp mig också! Egentligen så ska det vara 9 block sydda nu, men jag har hoppat över Halloween-blocket. Om det behövs i slutet så får jag göra ett eget "modernt block".



Ni som läser den här bloggen och bor i andra delar av vårt avlånga land, kommer säkert ihåg när jg skrev att det snöade. Jag trodde att det var snö som skulle ligga kvar. Så var inte fallet, hösten fortsatte för allt tinade bort nästan genast. Först nu har medeltemperaturen under 5 dygn legat på 0 grader. Det beror på att det varit ganska kallt på nätterna. De flesta dagar har det varit någon plusgrad. Men INGEN SNÖ! Tänka sig. Det är ändå rätt så mycket frost, så marken ser nästan ut som om den vore täckt av ett tunt lager snö.



Inte ofta det inte är snö när jag har min födelsedag, och det är i mitten av november.



******



Idag låg ett paket i lådan!


Med garn från Yll och Tyll, till min "Muslingejacke"





1 kommentar: