måndag 18 juli 2011

En topp och auktionsfynd!

Så har jag då tagit mig (!) lite sytid, och fått ihop toppen, exkl. kanterna. Lite pill har det varit. När jag började sy ihop delarna så var det flera rutor som råkade hamna lika mot lika, vilket jag inte tyckte om. Då fick jag såklart sprätta isär, vända på några och sy ihop igen. Men inte fler än att det gick rätt snabbt, och jag hann inte bli deppig (!). Jag tycker den blev "lagom" romantisk.



Här syns tyget jag tänkt mig som kant och avslutning (det mörka gröna). Jag har övergett min första tanke med quilt-as-you-go. Jag ska istället kvilta raka sömmar, kanten tror jag (?) att jag ska handkvilta i något tjusigt mönster som kan passa stilmässigt. Jag har massor av mallar som kan komma till pass.
******
Vi har också varit på auktion. Och vilket fynd vi gjorde! En jättefin 50-talsstol i skinn.

Titta på de fina detaljerna! Vilket hantverk.
320:- kostade den.






Vilka ben!!!! (busvissling)

Den ska stå i hallen så man kan sitta skönt och tala i telefon. Vi har ju fortfarande en stationär!!!


En vecka kvar av "ledighet". Jobbet kallar!






























3 kommentarer:

  1. Toppen ser jättefin ut.
    Vi har också stationära telefoner men fler än en så man kan ta den som är närmast när det ringer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Överkastet är verkligen snyggt. Stolen är också tjusig. Det var ett annat hantverk förr.

    SvaraRadera
  3. Så fint och romantiskt täcket blev! Stolen är ur läcker!
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera