måndag 17 juni 2013

Fram- och baksida

 
 
Så här blev baksidan, ganska mörk. En stark kontrast mot framsidan, som är ganska ljus.
Jag tar som bekant en kurs på Craftsy, med Elizabeth Hartman (hennes blogg "Oh Fransson", finns på min blogglista). Jag har bl.a. lärt mig lite om att sy baksidor av stora tryck och att beräkna tygåtgången på ett fiffigt sätt. Jag har inte sett alla avsnitt ännu, men det bästa är att jag kan repetera alltihop, för att vara säker på att jag förstått det hela rätt.
Berikande för mig, är nog den bästa beskrivningen på kursen.
Jag tror att det kommer att bli fler kurser i framtiden. Jag gillar hur det är upplagt, och att man kan se avsnitten när man har tid.
Nu ska jag macka kvilten, och tänka på kviltningen.
******
Jag pysslar just nu med 4 st muggmattor, som snart är färdiga, och då ska någon annan få ta över stafettpinnen på muggmatterallyt!

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker färgskala Du sytt kvilten i.
    Kul med baksidan.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du kommit igång med med kursen. Jag har också laddat ner den men inte kommit mig för att börja än. Kommer att bli jättefin.

    SvaraRadera