lördag 6 november 2010

Hantverksmässa i Luleå!

Det pågår en Hantverksmässa på Arcus, utanför storstaden Luleå!
Inte bara i Älvsjö alltså.
Jag har strosat runt och tittat på massor av fint hantverk som människor ägnar sig åt.
Det finns så otroligt mycket fint, allt från båtbyggeri till scrapbooking!
Naturligtvis var Brita med, Luleås, Norrbottens, ja världens, bästa kviltaffär Quilterian!
Jag hade bestämt mig för att inhandla lite "smågodis", och boken "Schnibbles times two", som är så poppis.
Än finns det plats i bokhyllan, och jag har sytt bort en del ur tygkistan, så det BEHÖVER fyllas på!
Två små fina Charm Packs; "Urban Couture" från Moda, en lite annorlunda både i färgval och mönster, lite retro på ett nytt sätt. en med klara färger och roliga mönster från Westminster, det står inget namn på den. Några lila FQ till den lila regnbågskvilten som kommer längre fram, och en blå tygbit till den i indigo, ska bygga något runt den tänker jag.

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du köpt! Jag var supersugen på väldigt många nya paket och rullar bla Kaffe Fasetts.

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera
  2. SÅ mycket du fick fyndat!!!
    Jag har giltigt förhinder till att inte dyka upp och shoppa på mässan i år: jobb.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Så roligt med hantverksmässa och så fian tyger du köpt. Ska blir roligt att se vad du syr för fint av dem

    SvaraRadera