söndag 19 juni 2016

Världen går vidare och så gillar jag utmaningar!


 "Min Lilla Värld", del 6 och 7 som jag sytt ihop. Den går nu i rött/rosa med lite accenter i blått och gult.
I den här delen får man minsann hålla tungan tätt i munnen, inte förlora tålamodet, ha sprätten och lilla saxen tillgänglig. Jag måste dessutom se till att pressarfoten på symaskinen sätter sig ordentligt på plats, ingenting får glida det minsta, nålarna ska vara rätt och sedan skall det pressas med petigt tålamod! Ha! Då KANSKE alla spetsar åtminstone hamnar någotsånär där de förväntas vara. Nåja någon mm hit eller dit, jag får ge mig ibland.

******


 Hamnade (!) på Quilterian häromdagen, och hämtade ut mitt utmaningstyg (jo, en till! Detta är utmaningarnas år i min kalender!). "Syrligt" kallar Brita de här tygerna, man får också lägga till eget, och sy något fint av dem.
JAG HAR EN PLAN!
Få se om jag står fast vid den??


 Och så de där Tula Pink tygerna hon fått in, alltså, jag måste äga dem, och jag vill ha mer....hela tiden!

4 kommentarer:

  1. Det är inte helt lätt när spetsarna ska stämma, men du har lyckats väldigt väl. Lycka till med Britas utmaning! Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Jättefint det du syr! Spännande att se vad du gör av utmaningarna och de nya tygerna. Såå fina de är!

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fint du har på gång både i tygväg och block, underbara färger!!!!
    Du skall ha en riktigt fin midsommar!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, vi är så lika du och jag!
    Tulatygerna är superfina och det finns ingen hejd på min köplust av dom!
    "Syrligt" hänger på designväggen och väntar på att bli klar.
    Kul att Brita ser till att det händer lite i syrummen hemmavid!

    Ha en skön midsommar!

    Kram//Maja

    SvaraRadera