lördag 4 juni 2016

Stickat och sytt!


 Jag har köpt garn till ännu en kofta; "Wiolakoftan".
I maj var det rea på garnbutiken i närheten av där jag bor. Jag såg chansen att införskaffa garn till en Wiolakofta som jag trånat efter på nätet. Egentligen stickas den i ett garn som heter Peer Gynt, men nu valde jag Dropsgarner ; Lima och Karisma, som är ungefär likvärdiga vad beträffar grovlek och löpmeter/gram. Kostnaden blev c:a hälften mot Peer Gynt. Vilket klipp.
Koftan ser jag som ett långsiktigt projekt som jag bara ska njuta av att sticka.

******


 På FB går sömnaden med "Min lilla värld" vidare. Jag hänger på.
Jag syr min bonad med Tula Pink tyger, och bara texttyger och en och annan enfärgad tygbit utöver.
Den består av massor med små pyttiga block, och det känns roligt att sy ett mindre projekt över tid.
Nu har vi sytt sektion 2 och där valde jag mest lila tyger.
Jag tänker mig att färgerna ska skifta i varje sektion, med en och annan accent.
Tula Pink tygerna är ju också väldigt färggranna och rika på mönster, så den blir ganska vild. Men jag har bestämt att så ska det vara!

******



Nästa pågående projekt är "Project 48 Quilt", och här syr jag 2 block i månaden i 2 olika tygval.

******

Sedan pågår faktiskt en till utmaning, och det är födelsedagsblock, som vi är några tappra som syr till varandra. Men de tänker jag inte visa ännu, och dessutom har jag glömt att fota 2 av dem, och de har jag redan skickat iväg!!! Så kan det gå när man inte tänker efter före....

Ja, som synes pågår en del, i syrummet!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med dina projekt,det var många du har på gång.

    SvaraRadera
  2. Det var många bollar i luften sammtidigt, blanda inte ihop dem bara :))

    SvaraRadera