söndag 20 mars 2016

Sytt & sånt


En oversize jacka, har jag sytt av tyget jag köpte på utförsäljning.
Jag är ganska nöjd med sömnaden, men inte med modellen. Jag skulle nog ha valt någon annan modell, till det läckra tyget.
Den är inte så ful så jag inte tänker ha den på mig, men passar mig inte särskilt bra, fast det kan jag stå ut med.
Mönstret köpte jag på Stoff & Stil.

******
Project 48 Quilt


 Block 9 och 11 i de 2 olika färgställningarna som jag syr de här projekten med.


 Små block av resterna!


 Nu ligger det här tyget och väntar på saxen, jag ska sy ett nytt överdrag till Östens kudde!
P.S. Östen är vår fyrbente kompis.
Det finns dock ingen på tyget som liknar honom!


******
Ett till projekt har jag på gång, och det är födelsedagsblocken som vi skickar runt i en grupp. Men de blocken kan jag ju inte visa....

Måndag kan vi inspireras till nya stordåd vid maskinerna HÄR

3 kommentarer:

  1. Tack för din medverkan på Visa och Berätta måndag!!Glad Påsk och Bambikram♥

    SvaraRadera
  2. Tack för din medverkan på Visa och Berätta måndag!!Glad Påsk och Bambikram♥

    SvaraRadera