måndag 28 mars 2016

Påskpynt




 Jag pyntar inte mycket till påsk. Men för att göra av med några gamla påsktygsrester så började jag sy några "tetra"-höns.
Det blev en hel familj, pappa Tupp, mamma Höna, storasyster och en liten tuppkyckling.
De var roliga att sy och snabbt gick det.

******
Resten av ledigheten har jag sysslat med Majas utmaning. Och den är klar!!! En hel månad i förväg, det måste vara rekord!
Hoppas jag kommer ihåg att blogga om den och skicka bild till Maja, när det är dags.

******


 När det var klart så bestämde jag mig för att ta tag i en riktigt gammal surdeg!
Från 2012! Tänka sig.
Min kuddkvilt med fleece baksida, sydd i mönstret jag fann på You Tube; Double Slice Quilt!


Jag har nästan kviltat färdigt, för hand dessutom, och så var jag inte nöjd. Jag använde mig av ganska grovt pärlgarn, och stora stygn. Men jag tycker att det inte alls kommer till sin rätt. Sedan blev den liggandes, för jag kunde inte bestämma mig för att riva upp allt.
Nu har jag bestämt mig för att avsluta den och att acceptera den som den blir. Bara lite kantkviltning kvar, sedan skall den kantas med snedremsa och bli färdig, denna gång!

******
Måndag och tillika annandag Påsk! Jag länkar vidare till Eva J - Bambisyr, för lite trevlig inspiration så här på påsklovet!


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig Påsk-familj det blev! Jag påskpyntar inte heller så mycket, men det är alltid roligt med lite hönor och dukar och lite annat!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din medverkan och den härliga inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Gullig familj! Då blir det spännande att se ditt bidrag till utmaningen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina höns och tupp!! Har också gjort något liknande, men mindre avancerat :) Jag är också med på utmaningen från Maja, men har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra......suck!

    SvaraRadera