torsdag 24 juli 2014

Jag är tillbaka

 
 Vi har varit på resa i vårt avlånga land! I år gick resan på Göta Kanal.
Så småningom kanske det kommer en bild eller två därifrån, men jag har inte hunnit att ordna med alla bilder ännu.
En utsikt från vårt första nattläger kan jag bjuda på!
Varmt har vi haft hela tiden, och ännu varmare när vi kom hem.
Jag tror det är lika över hela landet, men nu slår det alla rekord denna vecka.
Vi hade +32 idag.
 
******
 
 
 Lite nyförvärv som är syrelaterat har jag gjort under semestern.
I Gnarp, på Wahlmans, köpte jag 2 FQ buntar, en i blått och en svart/vit, samt en svart vit stuv till baksida.
 
 
4 små söta bilder, och 3 stuvar med prickiga tyger blev det också inköpt där.
 
 
 I Söderköping blev det klädtyger, ett mönster och lite tråd, inköpt på Jofotex.
 
 
Panduro hittade jag en bunt med Tildatyger, och eftersom jag har en Tildabok, och är väldigt sugen på att sy några figurer, så hoppas jag nu att hitta ett bra tyg till kroppen. Någon som kan tipsa om det??

5 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en bra semester, många fina tyger har följt med dig hem.
    Lycka till med all sömnad!
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara på semester men det är väl också härligt att vara hemma igen?
    Blev det något Kärringarally?
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger som fick följa med hem, någon nytta med semestern! Hoppas turen på Göta Kanal var härlig! Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger du fick med hem!
    När jag gjort figurer så har jag använt mig av muslin till kropp och huvud. Har fungerat bra. Mitt har jag köpt hos Lapp-Elisa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Många fina inköp där!!!

    Jag håller med Kerstin om muslintyget, men jag brukar tefärga det först.
    Kram//Maja

    SvaraRadera