söndag 27 juli 2014

Bara en liten grej

 
Efter denna långa och varma period har ju nästan hela Sverige och då även Norrbotten, drabbats av åska.
Så idag är det lite svalare faktiskt, och ganska mulet.
Det har börjat klia i sygenen! Undrar om jag kommer att komma till skott?
En liten grej har jag åstadkommit i alla fall.
En liten förvaring till ett mycket litet(!!) bord, som vi skall ha med oss i husbilen.
Jag klippte helt resolut av benen på ett par av sonens gamla avlagda jeans, sydde ihop och fyndade en gammal dragkedja i en låda. Vips var den klar!
Nu är jag väldigt sugen på att ta tag i några sorgligt eftersatta sömnadsprojekt; stjärnorna och Tula Pink- blocken!
Och så har jag ju de nya klädtygerna som också vill bli något!

Det är måndag idag, så då länkar jag till Eva J - Bambisyr.
 

5 kommentarer:

  1. Så fiffigt. Och visst har det varit förfärligt varmt. Jag gillar inte denna kvalmiga värme och inget regn fick vi heller i Malmö.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Britt-Inger fiffigt!!Tack för du delar med dig och INSPIRERAR oss alla denna måndag på Visa och Berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Toppenidé och snyggt blev det! Tänk vad mycket bra dessa jeans kan användas till.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Jeans är väldigt användbara.
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Perfekt att kunna återanvända och jeans blir ju bara snyggare med tiden.

    SvaraRadera