lördag 7 december 2013

Julstjärna - blivande

Rikstäckets hemsida finns det en beskrivning på en julstjärna. Den ser vansinnigt pillig ut, men jag ska försöka få ihop den. Det är många delar att klippa till, klistra, och sy samman.
60 trianglar närmare bestämt.
Min stjärna ska bli röd, blå och vit, med lite silver och guld i tygerna.
******
Imorgon ska jag dra vem som vinner kvadrater och scraps från mina batiktyger jag använt till min NYB-kvilt. Så då säger jag bara: gissa, gissa och gissa ännu mer:
 
HUR MÅNGA OLIKA TYGER HAR JAG ANVÄNT I MIN NEW YORK BEAUTY???
 
 
Ikväll kl. 24:00 går tidsfristen ut.

5 kommentarer:

  1. Din New York Beauty-ja den är en riktig skönhet.Så ljuvliga färger ihop och jag tror det är 45 olika tyger.
    Lycka till nu med pysslet.Får gå in å hemsidan och titta.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du har 27 olika tyger i din NYB.!
    Snygg är den iaf!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på att du har använt 38 olika tyger i din vackra NYB.
    Kramar
    Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag gissar att du har 40 olika tyger.
    Längtar att få sen din stjärna!
    Ser att du är på G!

    Ha de gott i kylan!
    Louise

    SvaraRadera
  5. Lycka till med julstjärnan! Jag har precis sytt klart min :) Kan tipsa om att det är lättare att sy på pärlorna efter hand som pyramiderna blir klara, istället för att göra det sist.
    Kan man gissa fler gånger?? För i så fall gissar jag på 56 denna gång!
    Gun A

    SvaraRadera