fredag 7 juni 2013

En vinst och ett inköp

 Till hösten skall jag använda mig att en hel del batiktyger i ett arbete som jag ska göra då. Vi i vår kviltgrupp skall sy New York Beauties tillsammans.
Jag har ju massor av batiktyger, men väldigt få ljusa. Så nu investerade jag i en packe med 2½" remsor.
Det kan aldrig vara fel att ha den packen i lådan! Bara att klappa på, gör mig glad.
******
Så damp det ner ett kuvert med dessa godingar hos mig idag!
Jag hade helt missat att jag vunnit i "Muggmatterallyt", hos Majas Paradis
Nu är det bara att låta sig inspireras, och sy muggmattor av bara den.
Det fanns många fina tygbitar, och jag skall bidra med några fler, innan jag skickar tygerna vidare.
Så kära vänner, vill ni vara med och vinna dessa bitar och några till, så meddela intresse här på bloggen.
Skriv en kommentar, och du får vara med i utlottningen!
Jag tänker att vi sätter datum 2 veckor framåt, då är det midsommar.
 Jag drar vinnaren den 20 juni!
De som haft tygerna tidigare, och skickat dem vidare är följande:
Lapp på lapp & en massa sömmar
Wiwis Pyssel
Gunillas sömnad och katter
Hill Valley Quilter
Agnetas Werk
Annettes syhörna
Farmor quiltar och syr och lite annat
Mimpen syr & scrappar
Gunilla - sytanten
Lappat & klart
Majas Paradis
Ullas Fiber Blogg
Dollan Design
Kickelinas sylya
Annis patchwork, foto och annat
Majas Paradis
Och så jag: Pumlans Flitiga Fingrar



10 kommentarer:

  1. Så kul du kommer att ha med dina tyger. Jag vill gärna vara med en gång till :)

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!
    Anmäler mig för en lott.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härliga batikremsor du köpt!

    Ja, tack... jag är gärna med i utlottningen av muggmatterallytygerna :)

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Jag var ju den förste som fick stafettpinnen så jag vill gärna vara med igen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan också tänk mig att vara med en gång till.

    SvaraRadera
  6. Batik tyg är jätte snyggt.
    Kul med vinster som bara ramlar ner i brevlådan sådär.
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Jag anmäler mig igen! Det är aldrig fel att sy muggmattor, särskilt som de alltid får fötter och hamnar på andra ställen :-)
    Jag har inte en enda kvar :-(

    kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Detta låter roligt. Har länge tänkt att jag skulle göra en muggmatta men aldrig kommit till skott. Nu kanske det är min tur... Kram från Lena i Örebro

    SvaraRadera
  9. Vore kul att få vara med i skaran som gjort muggmattor.

    Maria

    SvaraRadera
  10. Oj, höll på att missa denna utlottning! Självklart vill jag vara med på chansen! Fast jag lär ju inte vinna... jag har ju så tur i kärlek! ;-)

    SvaraRadera