söndag 9 juni 2013

Blommor

 På framsidan av huset har vi en liten uteplats, med skugga på förmiddan, och sol sent på eftermiddan. Det är skönt att sitta här med en kopp kaffe.
I år har jag köpt rosa Bacopa till lådorna, och Penséer på bordet.
 Men de vita pelargonerna ser lite taniga ut.
 Då är det lite mer fart i de nya plåtkrukorna som jag fick av KM.
Där har jag lyckats lite bättre med blomsterprakten, men bilden är ju sisådär.
Det är snyggare IRL. I den stora krukan har jag  satt rosa Rosenskära, en rosa Flitig Lisa, en vit Verbena och en lila Hängpetunia (liten). I mellankrukan finns lila Verbena, rosa Petunior och en vit häng, men jag kommer inte ihåg  namnet. I den lilla är det 2 rosa Bellis och en vit Hänglobelia.
I växthuset trivs, så här långt, gurkplantorna jag sådde i våras. Jag har köpt 2 tomatplantor, en Tiny Tim och en Dansk Export. Mellan dem finns de 2 Anchoplantorna jag sådde i krukor i våras och en Basilika som vill ha varmt, därför är den där och inte med de andra kryddorna ute.

1 kommentar:

  1. SÅ fint du gjort! Alltid roligt med lite nytt! Läckert med de svarta krukorna vid bron passar perfekt till det övriga.
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera