tisdag 2 april 2013

Sommarklänning

 För flera år sedan "fyndade" jag ett Marimekkotyg i Finland. Det var en stor stuvbit, som jag har klurat på att sy en klänning av. Nå, nu ska det äntligen bli av!
Tyget heter "Karpalo" (= tranbär), designat av Katsuji Wakisaka. Färgåtergivningen är något för ljus. Tyget är mörkare blå IRL.
När jag surfade runt för att hitta ett klänningsmönster så fastnade jag för detta.
En enkel sommarklänning i 60-talsstuk från Svenska Mönster.
Jag måste bara ut på stan och söka en lång dragkedja.
Det är kläder som gäller nu, kanske för att jag längtar efter sommaren och vill förnya garderoben?
Jag länkar till symötet hos Maja, för att det är tisdag!

3 kommentarer:

  1. Det där kommer ju bli finfint till sommaren!

    SvaraRadera
  2. Gillar både tyg och modell på klänningen. Klänningen kommer att bli jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Kommer bli en härlig klänning för sommarens varma dagar, som jag hoppas blir många!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera